četrtek, 19. marec 2009

Kdo je pravi rocker? (praksa)

Note to self: ne hodi več na koncerte, ki imajo že v svoji osnovi popolnoma ničen potencial za odličnost in ki se povrh vsega odvijajo še na neumnih, masovnih lokacijah. Ampak jebiga, zakaj bi se pa odrekel zastonjski karti za Eagles of Death Metal? Zato, ker potem namesto solidnega rokenrol entertainmenta dobiš to:

1) Ozvočenje na totalni nuli. Predskupina The Haunts je na oder zvlekla svojo feršterkerijo; dobro za njih. Tako je njihov sprejemljiv, a bistveno preveč spoliran zvok rohnel vsaj 3x glasneje od osrednje zasedbe večera. Orelčki so iz rezidentnih zvočnikov Cvetličarne bolj tenko piskali. Podobno razočaranje smo utrpeli na Maxïmo Park, a tam je vsaj kvaliteta glasbe držala vzdušje pokonci. Več o tem kasneje. Kakšen je smisel rock večera, ko zvok skorajda ne preglasi množice? Najbrž prav to: da na Cvetličarninih ex-Yugo večerih stari pijanci na šanku lahko debatirajo kljub temu, da na odru nekdo igra.

2) Repetitiven, neinovativen in od začetka do konca klišejski bend. V-neck majica in Raybanke ter košate mustače frontmana Jesseja (ki se poleg tega imenuje še "The Devil") povedo vse. Gre za eno tistih skupin, ki trenutno v svetu dobiva ogromno pozornosti, ko si je zasluži oh tako zelo malo. Največji hit, I Only Want You, takoj na začetku: preprost riff na dveh akordih. Število akordov se tekom celotnega večera ne dvigne nad povprečje Ramonesov, kar je lahko kul natanko v enem primeru - če pač poslušaš Ramones. Dolgočasne pesmi, od katerih se ena zdi enaka drugi, ki pa jih zasedba na odru podaja, kakor da so rock bogovi. Jesse poleg tega igra najbolj klišejsko vlogo frontmana vseh časov - the ladies man. "This is for all the ladies," večkrat slišimo iz njegovih ust; konstantno peca publiko, nakar si za back vokale v nekem zdolgočasenem komadu na oder pripelje majhno piško, ki jo po koncu pesmi mastno zaliže. Oujea. Pa srsly, kdo svojemu albumu da za naslov tako poceni besedno igro, kot je Heart On? Poleg tega gre za najbrž najgrši bend na svetu. Basist in kitarist imata ustrezno let, da bi ti lahko bila foter in dedek, a je prvi pregrd, drugi pa predebel, da bi si ju želel v svoji krvni liniji. Nisem si mislil, da bom kdaj dal prav Axlu Roseu: Pigeons of Shit Metal, dejansko. Jesse si lahko to ime tetovira na čelo, če hoče - to ne bo spremenilo dejstva, da je njegov bend zanič.


3) Pozerska, pijana in nasploh "rokerska" publika. Brez zamere, saj vem, vsakemu svoje. A ko bi se pri nas pol toliko pozornosti namenjalo bendom, ki si jo dejansko zaslužijo - bil bi zadovoljen. Ta koncert se je napovedovalo kot največjo senzacijo, celo kot koncert leta, in ob tem bilo pozabljeno ali zamolčano, da gre za povprečno rokenrol zasedbico, ki bi bila brez podpore QOTSA le topel zrak in ki je drugod (v koncertnih prestolnicah, če hočete) le ena od mnogih. Vsaka publika očitno pač hoče svojo repeticijo, svoj kliše. Do pred kratkim sem komu, ki me je vprašal po glasbi, ki jo poslušam, odvrnil "rock". Z današnjim dnem se temu izrazu dokončno odrekam. Če je to rock - nisem rocker. Upam, da mi bo na tem mestu kmalu uspelo razložiti, zakaj.

16 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Zakaj sploh greš na koncert, če je že celemu svetu vnaprej jasno, da ti bo bedno in da boš na koncu itak samo vse skritizral?

Mogoče pa je ravno to tvoj namen...

Anonimni pravi ...

Še dobro, da se EODM ful resno jemljejo. Še dobro, da si dobil karto zastonj, ker za tako smrdljivo rock sranje se ne splača niti 0.00000000000000001€ porabit. Pa škoda, da si bil prisiljen it na koncert skupine, katere člani so tako grdi.

Anonimni pravi ...

Jaz te čist razumem, jaz bi bi bil tudi ful jezen, če bi en tko grd tip dobil več žensk kot jih bom jaz kadarkoli videl...
Mogoče pa te bodo mele rajši, če ustanoviš en shitty rock bend? Samo predlog, ker vidim, da te to resno muči.

Maš pa odličen občutek za ironijo, ko na koncu publiko označiš za 'pozersko'. LOL

holo pravi ...

Se mi je zdelo, da bi najprej moral razložiti, zakaj mi tovrstni rock ni všeč (in v kakšnem primeru je lahko tudi kul) in šele nato udariti s to kritiko. Upam, da mi bo razlaga uspela čim prej, ko najdem dovolj časa.

Na koncert sem šel pa zato, ker se mi prvič (2 leti nazaj) po pravici povedano sploh ni zdelo tako slabo. Poleg tega sem slišal hvale na račun predskupine, ki me je sicer dokaj razočarala. Res je, da ne bi šel, če ne bi dobil karte - ampak to še ne pomeni, da sem bil prisiljen iti. Samo izjemno razočaralo me je vse skupaj; velik del kritike leti na Cvetličarno, kjer bi za tovrstno skupino zvok res moral biti velik in masten, ne pa da je bil trikrat pretih in še izjemno plitev. Množica pa se očitno ni dala motiti takim postranskostim, ker je to pač en redkih tujih koncertov takega velikostnega reda, ki se v naših koncih sploh odvijajo. In mimogrede, tudi meni so všeč določene klišejske stvari (Mando Diao so na začetku svoje kariere igrali udarni rokenrol in razglašali, da so najboljši bend na svetu, in to s popolnoma resnimi facami), le kvaliteta pesmi naj lepo prosim štima. Od tega ne odstopam.

Pa še to - ko bereš intervjuje z Jessejem, se ti zazdi, da vsaj on svojo glasbo jemlje popolnoma resno.

holo pravi ...

Se mi je kar zdelo, da se boste vsi zapičili v ta komentar "najgrši bend".

Jaz si ne bi želel ustanoviti shitty rock skupine; dokler ne bom imel občutka, da bi od mene lahko prišlo kaj pametnega, glasbenega outputa z moje strani pač ne bo. Kar za marsikatero skupino (predvsem domačo!) ne bi mogel trditi.

Pa naj te ne skrbi moje razmerje s puncami; pri samooklicanih "rockerjih" me pač zelo moti vseprisoten mačizem - in prav to "obračanje žensk okrog prsta" Jesse s svojo sleazy pojavo pooseblja. Hvala, ampak v tem se ne vidim.

Anonimni pravi ...

Ti se ne, on pa se. So what. To si vedel v naprej, ne vem zakaj delaš znanost iz tega.

Mando Diao se ti zdijo bolj kvalitetni? Nice :)

Itak si pljuval po njih že par mescov pred koncertom, ne mi govort da nisi že prej vedel, da boš "razočaran".

Anonimni pravi ...

Glasbo že jemljejo resno, svojega akta na odru pa ne preveč. Sem mislila, da je to očitno. Podobno, kot vsaka skupina vedno reče, da igrajo pred najboljšo publiko in da se še nikoli niso imeli tako dobro, tako Jesse na vsakem koncertu "obrača ženske okrog prsta" al kaj že.
Zvok res ni bil kul. Stresanje jeze, ki izvira iz očitnega pomanjkanja koncertov in pa kvalitetnih koncertnih dvoran pri nas, nad EODM (oz. nad njihovo domnevno slabo kvaliteto pesmi in izgledom oz. starostjo), se mi pa zdi nesmiselno.
Publika kjerkoli v Sloveniji je pa po mojih izkušnjah vedno bila in vedno bo "rokersko pijana".

holo pravi ...

"Publika kjerkoli v Sloveniji je pa po mojih izkušnjah vedno bila in vedno bo "rokersko pijana"." - see? You get the point :)

Glede pomanjkanja koncertov naj te ne skrbi. Če pogledaš moj last.fm, lahko vidiš, da obiščem več koncertov kot marsikdo - pa ne pravim, da šteje kvantiteta. Zato se trudim hoditi na stvari, za katere upravičeno pričakujem, da bodo dobre, pa tudi take, ki jim pač "dam šanso". Ne strinjam pa se s tem, da množica v nebo kuje skupino, ki (načrtno ali ne) gradi na klišejih in ne presega povprečnosti, samo zato, ker je to edini tovrstni koncert tega velikostnega razreda pri nas. Koliko obiskovalcev EoDM bi šlo pogledat, če bi na Metelkovo prišli igrat npr. Gentleman Jesse and His Men (ime je naključno enako), The Peepshows ali Mustasch? Redkokdo, pa so tudi to solidni, če ne odlični rokenrol bendi, ki prav tako ne odkrivajo tople vode, le da pač niso nastopači s slavnimi prijatelji.

Glede Jessejevage mačizma, ne govorim le o obnašanju na odru, temveč tudi za odrom - tip baje zna v par minutah "obrniti" vsako žensko, s katero govori. Ne pravim, da je to nujno slaba lastnost, le zame pač predstavlja enega izmed vidikov družbe, s katerim se absolutno ne strinjam.

In da, Mando Diao se mi zdijo (z izjemo aktualnega albuma Give Me Fire) bistveno boljši pisci pesmi, pa tudi njihova izvedba rokenrol klišejev na odru mi je bolj všeč. Vem, da imajo svoje velike pomanjkljivosti (nična angleščina v besedilih...), kar pa ne spremeni dejstva, da so Sheepdog, The Band itd. odlični komadi.

Zoran Pungerčar pravi ...

Meni grejo na kurac tele napihnjene PR nebuloze, ki se potem pišejo naokrog, kar si tudi lepo print screenal. Nimam nič proti bandu, ampak roko na srce, zasloveli niso zaradi blazno kvalitetne glasbe, ampak bolj zato, ker je zraven Josh Homme. kar bi še nekako šlo, če bi bil kdaj z njimi na turneji. tako pa ostaja zgolj neka faca na plakatu in v bio tekstu.

Anonimni pravi ...

precej zabaven blog, me je kar posteno nasmejal.
menim pa da koncepta eagles of death metal ne razumes najbolje.

Anonimni pravi ...

"tip baje zna v par minutah "obrniti" vsako žensko, s katero govori. Ne pravim, da je to nujno slaba lastnost, le zame pač predstavlja enega izmed vidikov družbe, s katerim se absolutno ne strinjam."
Jaz pa ne maram vidika družbe, ki ženske obravnava kot nemočne ovčice, ki jih tipi lahko "obračajo" kakorkoli se jim zdi. A misliš, da ženske, ki jih Jesse "obrne", nočejo biti obrnjene? Nikar tako naivno.

Anonimni pravi ...

http://www.youtube.com/watch?v=5zJhrrKxKrI

Anonimni pravi ...

Stari, tole pa ne odpre...

Anonimni pravi ...

http://www.youtube.com/watch?v=tn7MprgrkNY

Jotaeater pravi ...

mislim, da je ta posnetek povedal vse.

Unknown pravi ...

no, končno nekdo, ki je dojel, da so EODM brezvezni, da se furajo samo na overhyped promocijo izpod rok in tipk nekaterih (khm, kdo bi že bil to?) in da itak ne znajo drugega, kot napisati, da "se bo mogoče pridružil tudi Josh"... iiiiii!